faq Soalan Lazim hubungi Hubungi Kami maklumbalas Aduan & Maklum Balas petalaman Peta Laman    
      warna1   warna2   warna3      
enms
A- A A+

Pencapaian Piagam Pelanggan

User Rating: 2 / 5

Star ActiveStar ActiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

Bilangan

 Piagam Pelanggan

Pencapaian

1.

Tarikh sebutan atau bicara kes dalam masa 1 jam
Menetapkan tarikh sebutan/bicara kepada pelanggan dalam masa 1 jam dari masa pendaftaran kes.

 95%

2.

Memastikan kes Mal, Jenayah dan Faraid dibicarakan dalam tempoh 21 hari
Menyebut/membicara sesuatu kes Mal, Jenayah dan Faraid dalam masa 21 hari selepas didaftarkan.

 100% 

3.

Memastikan pengeluaran sijil Faraid dalam tempoh 5 hari
Mengeluarkan Sijil Faraid dalam tempoh 5 hari berkerja selepas dibuat pembahagian hak waris.

 99%

4.

Memastikan penyelesian kes Mal, Jenayah dan Faraid dalam 1 tahun
Menyebut/ Membicarakan dalam setahun sekurang-kurangnya 80% daripada kes Mal, Jenayah dan Faraid yang telah didaftarkan.

 100%

5.

Laporan aduan awam dalam 3 hari berkerja
Menyiasat dan mengambil tindakan yang sewajarnya keatas setiap aduan pelanggan yang diterima dalam tempoh 3hari  dari aduan  diterima.

 

 100%

6. 

Memastikan kes rayuan kali pertama dalam tempoh 30 hari
Mendengar rayuan kali pertama dalam tempoh 30 hari selepas rekod rayuan diterima daripada mahkamah yang    keputusanya dirayu.

 100%

7.

Memastikan perintah bertulis bagi kes Mal dan Jenayah dalam tempoh 14 hari
Perintah bertulis bagi Kes Mal (bukan Faraid) dan kes Jenayah dikeluarkan dalam tempoh 14 hari dari tarikh penghakiman. 

 100%

8. 

Memastikan kes  SULH  diselesaikan dalam tempoh 3 bulan
Memastikan setiap kes Sulh dapat diselesaikan dalam tempoh 3 bulan.

 100%

     
   

Kemaskini : Disember 2023

Dasar Privasi | Dasar Keselamatan | Notis Hakcipta | Peta Laman | Penafian 
Terma dan Syarat | Perkhidmatan Pelanggan
"Paparan terbaik ,menggunakan Chrome dengan resolusi 1024 x 800"

© Hakcipta Terpelihara 2024 Jabatan Kehakiman Syariah Negeri Kelantan